افزایش مشتری وفادار با نرم افزار باشگاه مشتریان

 آخرین بروزرسانی: 1401/02/17

خیلی از آدم‌ها وقتی برای بار دوم به یک فروشگاه‌ یا کتابفروشی‌ سر می‌زنند که تجربه‌ خرید قبلی‌شان، تجربه‌ای خوب و لذت‌بخش بوده باشد.

تجربه خریدی لذت‌بخش لزوماً شامل فضای جذاب فروشگاه یا رفتار و برخورد خوب کارکنان نمی‌شود. موارد دیگری هستند که صاحبان فروشگاه‌های بزرگ و کوچک، اغلب توجه کمی به آن دارند. هدف از ارائه نرم افزار باشگاه مشتریان ایده نیز ایجاد تجربه متفاوتی از خرید برای مشتریان است.

همان‌طور که می‌دانید اهمیت دادن به مشتری و بالا بردن سطح کیفی خدماتی که به آنها ارائه می‌کنید، به مرور زمان احساس وفاداری را در آنها تقویت می‌کند. اما چطور می‌توانید به مشتریها نشان بدهید که برایشان اهمیت خاصی قائل‌اید؟ چطور سطح کیفی خدمات‌تان را افزایش می‌دهید؟ ایده گستران با طراحی این نرم‌افزار به این سوالات پاسخ داده است.

 

مشتری، مشتری می‌آورد

نرم افزار باشگاه مشتریان راهی برای جذب مشتری‌های بیشتر است. شاید بدانید که مشتری‌های وفادار می‌توانند مشتریهای تازه‌ای با خود بیاورند. فقط کافی‌ است که نامتان ورد زبان مشتریان شود. آن وقت همه‌شان فروشگاه شما را به دوستان و آشنایانشان معرفی می‌کنند. در این صورت نه تنها تعداد قابل توجهی مشتری وفادار دارید؛ که حتی مشتریهای تازه‌ای پیدا می‌کنید که از آشنایی با فروشگاه شما بسیار خرسندند. اما باید حواستان باشد که توجه و احترام به مشتری باید مداومت داشته باشد. اگر یک روز حواستان به مشتری باشد و روز دیگر از آنها غافل شوید، مشتریها پراکنده می‌شوند و فروشگاه بهتری را جایگزین فروشگاه شما می‌کنند.

از نرم افزار باشگاه مشتریان ایده چه می‌دانید؟

باشگاه مشتریان ایده نرم‌افزاری است برای حفظ مشتریهای قدیمی و گشودن راهی برای آمدن مشتریهای تازه. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نرم‌افزار امکان ثبت اطلاعات مشتری‌هاست. با استفاده از این اطلاعات می‌توانید نظر مشتریها را جلب کنید. مثلاً در روز تولدشان برایشان پیامی بفرستید. متن این پیام بهتر است لحن و زبانی صمیمانه داشته باشد. همچنین بهتر است این متن را خودتان نوشته باشید و تا حد ممکن با متن‌های تکراری تولد متفاوت باشد. خیلی از مشتریها با دیدن این پیام‌ها متوجه می‌شوند که برایشان اهمیت خاصی قائل‌اید و رضایت آنها هدف واقعی شماست.

همچنین می‌توانید با پرسیدن شغل‌شان در مناسبت‌های مختلف برایشان تبریک بفرستید. مثلاً در روز پرستار به همه‌ مشتریهایی که پرستارند پیام بدهید و روزشان را تبریک بگویید. این پیام‌ها به اندازه پیام تولد جذاب‌اند. حتی شاید برای برخی مشاغل که به‌ندرت پیام تبریکی دریافت می‌کنند، جذاب‌تر هم باشند.

مشتریهای وفادار انتظار و توقعی از شما ندارند. همین که از خریدشان راضی باشند و محیط فروشگاه برایشان رضایت‌بخش باشد، برای آنها کافی است. اما اگر به شیوه‌ای قدردانی خودتان را به آنها نشان بدهید، فروشگاه شما بیشتر در ذهنشان می‌ماند و حاضر نمی‌شوند حتی در شرایط خاص از جای دیگری خرید کنند. مثلاً شاید بتوانید بعد از چند بار خرید، یک هدیه یا اشانتیون به آنها بدهید.

نرم افزار باشگاه مشتریان ایده چطور باعث افزایش فروش می‌شود؟

یکی از اطلاعاتی که نرم افزار باشگاه مشتریان در اختیارتان می‌گذارد، تاریخ آخرین مراجعه مشتریان است. می‌توانید در صورتی که مدت زمان قابل توجهی از آخرین خرید مشتریها گذشته باشد، پیامی برایشان بفرستید. می‌توانید برایش بنویسید که نگران حالش هستید و یا دلتان برایش تنگ شده. از فضای فروشگاه بنویسید و به مشتریها یادآوری کنید که فروشگاه‌تان با حضور او قشنگتر می‌شود. تأثیر این پیام‌ها از پیام‌های تولد هم بیش‌تر است.

مشتریتان ممکن است در میان یک برنامه‌ شلوغ کاری، پیام شما را ببیند و از اینکه یک فروشگاه می‌تواند تا این حد به یاد مشتری‌هایش باشد، خوشحال شود. نتیجه کار شما، مراجعه مشتریهای قدیمی بعد از مدتها سر نزدن به فروشگاه است. احتمالاً مشتریها تصمیم می‌گیرند بعد از مدتها خریدی درست و حسابی انجام دهند و فروش شما را بالا ببرند.

مشتریها را به خریدهای بعدی ترغیب کنید

اگر برای مشتریهایتان کارت اشتراک صادر کنید، می‌توانید جایزه‌هایی که به مناسبت‌های مختلف برایشان در نظر گرفته‌اید را روی کارت اشتراک‌شان شارژ کنید. آن ‌وقت خیال‌ مشتریها راحت می‌شود که جایزه‌شان در فروشگاه شما محفوظ است. می‌توانید زمان مشخصی را برای استفاده از جایزه‌شان در نظر بگیرید تا قبل از اینکه فراموش کنند به فروشگاه بیایند و خریدشان را انجام دهند. در این صورت مشتریها نسبت به خریدهای بعدی هم ترغیب می‌شوند چون می‌دانند مقداری از مبلغ خریدشان به خاطر شارژی که روی کارت اشتراکشان دارند، کم می‌شود.

هدف از طراحی نرم‌افزار باشگاه مشتریان بهبود خدمت‌رسانی به مخاطبان و در نتیجه افزایش فروش شماست. هر کدام از قابلیت‌های این نرم‌افزار می‌تواند به طرح و برنامه‌ای هدفمند تبدیل شود که به افزایش قابل توجه مشتریهای تازه و حفظ مشتری‌ای قدیمی‌ بینجامد. فقط کافی‌ است که استفاده‌ای بهینه از آن داشته باشید و از گزارش‌هایی که به صورت ماهانه، فصلی یا سالانه از آن دریافت می‌کنید، در کنار طرح‌های مختلفی که دارید، برنامه‌ای برای توسعه کارتان بچینید. 

در صورتی‌که مایل به دریافت نرم‌افزار باشگاه مشتریان ایده هستید، در واتساپ پیام داده و یا تماس بگیرید: 

ادمین پشتیبانی

پشتیبان سایت

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر