باشگاه مشتریان ایده همراه با تعامل بیشتر و فروش بالاتر

 آخرین بروزرسانی: 1401/03/28

شاید نقشه‌های زیادی برای افزایش فروش محصولاتتان کشیده باشید؛ اما هیچکدام چندان اثربخش نبوده باشند. استراتژی‌های ناموفق فروش محصول اغلب یک دلیل ساده دارند و آن نادیده گرفتن مشتریان است.

اگر به مشتریهایتان اهمیت ندهید و یا برای جذب آنها و ماندگار شدنشان برنامه‌ریزی نکرده باشید، تبلیغات هم راه به جایی نمی‌برند. در این مطلب با معرفی نرم‌افزار باشگاه مشتریان ایده راه‌هایی برای فروش بیشتر محصولات و خدمات معرفی می‌کنیم. اگر پیش از این نرم‌افزار باشگاه مشتریان ایده را تهیه کرده‌اید هم این مطلب برایتان مفید خواهد بود.

 

از مشتریهایتان عقب نیفتید

یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش فروش محصولات در بسیاری از کسب‌وکارها، همگام نشدن‌ با تکنولوژی است. خیلی از فروشگاه‌های محلی و قدیمی فقط روی مشتریهای قدیمی خودشان حساب باز می‌کنند و به آمدن مشتریهای جدید اهمیت نمی‌دهند و قدمی برای تغییر برنمی‌دارند. این در حالی است که مشتریهای شما با تکنولوژی روز آشنا شده‌اند، خیلی وقت‌ها خریدشان را آنلاین و غیرحضوری انجام می‌دهند و به فروشگاه یا کسب‌وکاری که با مشتریهایش تعامل دارد، توجه می‌کنند. مشتریها حواسش هست از جایی خرید کنند که به‌روز باشد و خدماتش را در راستای رضایت مشتری ارائه دهد. باشگاه مشتریان ایده می‌تواند به شما کمک کند رضایت مشتری را جلب کرده و او را به مشتری وفادار تبدیل کنید.

با تحلیل مشتریها شروع کنید

از راه‌های مختلف به شناسایی مخاطبان و مشتریانتان بپردازید. چقدر از آنان میانسال، جوان، نوجوان یا کودک هستند؟ میانگین سنشان چند سال است؟ بیشترین محصولاتی که به فروش رسیده‌اند در کدام حوزه بوده‌اند؟‌ در چه ماه‌هایی از سال فروش بیشتری داشته‌اید؟ فهرستی از محصولات پرفروشتان به تفکیک ماه و روزهای هفته دارید؟ با بررسی موارد بالا هم با ذائقه‌ی مخاطب بیشتر آشنا می‌شوید و هم وضعیت کسب‌وکارتان مشخص‌تر می‌شود. نرم‌افزار باشگاه مشتریان ایده گستران می‌تواند این اطلاعات را در اختیارتان قرار دهد. اگر قبلاً از این نرم‌افزار استفاده کرده باشید حالا اطلاعات مفید و کاربردی خوبی در اختیار دارید.

خدمات را متناسب با مشتریها ارائه دهید

نرم افزار باشگاه مشتریان می‌تواند ارائه تخفیف را مناسب سازی کند. حتماً می‌دانید که درج تخفیف برای محصولات نیازمند داشتن برنامه و استراتژی است. اگر کسب‌وکاری بدون هدف و برنامه هر چند ماه یک بار بر روی همه یا بخشی از محصولاتش تخفیف بگذارد، در درازمدت مخاطبان به این نتیجه می‌رسند که خرید با تخفیف اتفاق ویژه‌ای نیست و چنانچه حالا خریدشان را ثبت نکنند، در آینده هم فرصت زیاد است. چه بسا بعد از آن هم به کلی از خرید منصرف شوند. چون چنین تخفیف‌های ترغیب کننده نیستند.

پس می‌توان گفت که تخفیف‌ها همیشه عامل خوبی برای جذب مشتری نیستند. این تخفیف‌ها را می‌شود در هر کتابفروشی دیگری هم پیدا کرد. عاملی که می‌تواند نظر مشتریها را جلب کند، ارائه‌ خدمات شخصی‌سازی شده‌ای است که فقط برای آن‌ها و براساس رفتار و سلیقه‌شان در نظر گرفته‌اید. تفاوت این خدمات با تخفیف‌های دوره‌ای در طول سال این است که وقتی به مشتری ارائه می‌شوند که به آن نیاز دارند. شاید در زمان‌هایی که تخفیف می‌گذارید، مشتری‌ها قصد و نیتی برای خرید نداشته باشند. اما وقتی که هدف‌شان خرید است، راحت‌تر می‌توانید توجه‌شان را به کتابفروشی‌تان جلب کنید.

چطور با نرم‌افزار باشگاه مشتریان خدمات را شخصی سازی کنیم؟

این نرم‌افزار نوبتهای متوالی خرید هر مشتری را ثبت می‌کند. براساس اطلاعاتی که در حین ثبت سفار‌ش دریافت می‌کنید، برای هر مشتری امتیازهایی در نظر بگیرید. مثلاً می‌توانید بعد از هر ده خریدی که مشتری‌ انجام داده، یک کد تخفیف اختصاصی برایش ارسال کنید و با یک متن جذاب و گیرا از او دعوت کنید به شما سری بزند.

با توجه به اینکه نرم‌افزار باشگاه مشتریان به‌راحتی با نرم افزار کتابفروشی هماهنگ می‌شود، خرید هر مشتری به‌صورت مجزا ثبت می‌شود. اطلاعاتی که از این نرم‌افزار به دست می‌آورید مثل گنجی باارزش است که اگر شیوه‌ استفاده از آن را بدانید، راز ماندگاری کسب‌وکارتان را هم کشف خواهید کرد.

تعامل رایگان و بدون هزینه با مشتری

تنها تخفیف‌ها نیستند که به مذاق مشتریها خوش می‌آیند. با باشگاه مشتریان ایده می‌توانید در رویدادهای مختلف برایشان پیامی ارسال کنید. البته این پیام‌ها نباید متن‌های تکراری با لحنی مصنوعی باشند و در ارسالشان هم نباید زیاده‌روی کرد. مناسبت‌های مرتبط و روزهایی که می‌دانید برای مشتریان و مخاطبان شما اهمیت دارند را پیدا کنید و با ارسال پیام به مخاطبان‌ نشان دهید که به یادشان هستید.

هر چه روش‌هایی که به کار می‌برید، خلاقانه‌تر باشند، مشتریها بیش‌تر ترغیب می‌شوند که ارتباط‌شان را با شما حفظ کنند. این نرم افزار می‌تواند بستر خوبی برای ارائه روشهای خلاقانه شما به مشتریها باشد. 

در صورتی‌ که مایل به دریافت نرم‌افزار باشگاه مشتریان ایده هستید، در واتساپ پیام داده و یا تماس بگیرید: 

ادمین پشتیبانی

پشتیبان سایت

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر