درباره تبلیغات کلیکی چه می دانید؟

 آخرین بروزرسانی: 1401/03/23

فرض می‌کنیم که شما به اهمیت و لزوم داشتن وبسایت برای کسب‌و‌کارتان پی برده‌اید و مدتی است که وب سایت طراحی شده‌ توسط شرکت ایده گستران را خریده و راه‌اندازی کرده‌اید. حالا باید چه کارهایی انجام دهید؟

آیا داشتن سایت برای شناخته شدن کارتان کافی است؟ آیا باید سایت را رها کنید تا مخاطبان خودشان آن را در میان هزاران وبسایت دیگری که در گوگل می‌بینند، پیدا کنند؟ مسلم است که جواب این سؤالات یک «نه» قاطع است. بعد از راه‌اندازی سایت باید اقدامات دیگری انجام دهید. پیش از این هم به لزوم استفاده از استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ پرداخته بودیم. حالا به انواع دیگری از تبلیغات برای وبسایت اشاره می‌کنیم که می‌توانند در معرفی کارتان مؤثر باشند و مخاطبان را به وبسایت‌تان بکشانند.

تبلیغات کلیکی چیست؟

یکی از روش‌های افزایش بازدید سایت و کشاندن مخاطبان به آن، تبلیغات کلیکی است. با کمی جستجو می‌توانید فهرستی از سایت‌های پربازدید و پرمخاطبی که تبلیغات کلیکی انجام می‌دهند، تهیه کنید. می‌توانید سایت‌هایی را انتخاب کنید که از نظر محتوا و مخاطبی که دارند، به حوزه‌ کار شما نزدیک‌ترند. مثلاً اگر سایت شما درباره معرفی و فروش کتاب است، بهتر است به سایت‌هایی که اخبار حوزه نشر و کتاب را منتشر می‌کنند، تبلیغ بدهید.

هزینه تبلیغات کلیکی چطور محاسبه می‌شود؟

پرداخت هزینه تبلیغ معمولاً به چند شکل صورت می‌گیرد. ممکن است شما بنری را بر روی سایتی قرار دهید و مبلغی را برای نمایش بنر به مدت یک ماه پرداخت کنید. در نوع دیگر هزینه تبلیغ براساس تعداد دفعات نمایش تبلیغ پرداخت می‌شود. مثلاً ممکن است که بخواهید تبلیغ شما هزار بار نمایش داده شود و به ازای این هزار بار، مبلغی پرداخت می‌کنید. در نوع دیگر هزینه‌ تبلیغ براساس تعداد دفعاتی پرداخت می‌شود که کاربران بر روی تبلیغ شما کلیک کنند. تبلیغات کلیکی نسبت به دو نوع قبل، به‌صرفه‌تر و شاید بتوان گفت مؤثرترند.

مزایای تبلیغات کلیکی

یکی از اولین گام‌ها برای انجام تبلیغات این است که مطمئن شوید، شیوه‌ای که برای تبلیغات به کار می‌گیرید، متناسب با کسب‌وکار شماست. پس اگر تبلیغات کلیکی را راه خوبی برای دیده شدن برند یا جلب مخاطبان می‌دانید، می‌توانید از مزایای زیر هم بهره‌مند شوید:

سرعت اثرگذاری

تبلیغات کلیکی نسبت به سایر استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ سرعت اثربخشی بالاتری دارد. این تبلیغات در مدت زمان کوتاهی ترافیک سایت‌تان را بالا می‌برند و کاربران زیادی را به سوی آن می‌کشانند.

انتخاب مخاطب خاص

در این نوع از تبلیغات می‌توانید مخاطب خود را به شکل خاص‌تری انتخاب کنید و فاکتورهایی را در نظر بگیرید که در انواع تبلیغات دیگر کم‌تر قادر به تعیین آن هستید. مثلاً می‌توانید مخاطبانی را از یک مکان جغرافیایی خاص انتخاب کنید و یا ساعت مشخصی برای نمایش تبلیغ انتخاب کنید. اگر بدانید که قصدتان نمایش تبلیغ برای چه کسانی است و این افراد اغلب در کدام مناطق ساکن‌اند و یا چه ساعاتی از روز به سایت تبلیغ‌گیرنده سر می‌زنند، قادر خواهید بود که به شکل متمرکزتری تبلیغ کنید و به نتیجه بهتری برسید.

معرفی ساده اما مؤثر کسب و کارتان

این نوع تبلیغ برای آن دسته از کسب‌وکارهایی که به تازگی کارشان را شروع کرده‌اند، روش مناسبی است. تبلیغ نام برندتان روی بنری ساده ولی جذاب، به مرور می‌تواند شما را به مخاطبان‌تان بشناساند. در صورتی که یک شعار مناسب برای کارتان طراحی کرده باشید، با تبلیغ آن شعار به تدریج جایی در ذهن مخاطبان پیدا می‌کنید. افرادی که به محصولات شما نیاز دارند، به سمت‌تان می‌آیند و یا نام شما را به ذهن می‌سپارند تا در فرصت مناسب سراغ‌تان را بگیرند.

آنالیز دقیق نتایج تبلیغات

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تبلیغات کلیکی این است که بعد از اتمام مدت زمان تبلیغات، می‌توانید نتایج به دست آمده را به دقت بررسی و تحلیل کنید. در این نوع تبلیغ، هم هزینه‌ هر کلیک مشخص است و هم امکان ردیابی اینکه چه تعداد از کاربران جدیدی که به سایت‌تان سر زده‌اند، خرید انجام داده‌اند و به مشتریتان تبدیل شده‌اند.

اما یکی از موضوعات مهمی که باید در این نوع از تبلیغ در نظر بگیرید، مدیریت هزینه‌هاست. مهم است که بتوانید هزینه‌ها را کنترل کنید و با آنالیز نتایج به دست آمده در مدت زمان مشخصی این موضوع را بررسی کنید که تبلیغات کلیکی چقدر به‌صرفه بوده‌اند؟ و چقدر از کاربرانی که به سایت‌ شما سر زده‌اند به مشتری تبدیل شده‌اند؟ به دلیل هزینه‌ نسبتاً بالای این نوع تبلیغ، باید بتوانید میزان سوددهی این روش را بسنجید و چنانچه آن را موثر دانستید برای ادامه آن برنامه‌ریزی کنید.

ادمین پشتیبانی

پشتیبان سایت

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر