با پادکست نامتان را به گوش هزاران نفر برسانید

 آخرین بروزرسانی: 1401/02/25

اگر امروز از افراد مختلف در طبقه‌ اجتماعی مختلف بخواهید که ده پادکست مورد علاقه‌شان را نام ببرند، بی‌مطلعی لیست بلند بالایی از پادکست‌ها را ردیف خواهند کرد.

شاید به همین دلیل است که بسیاری از کسب‌وکارها از جمله دارندگان وب سایت فروش کتاب به تبلیغ از طریق پادکست نیز فکر می‌کنند. حتی به جرات می‌توان گفت که برای بعضی افراد گوش دادن به پادکست واجب‌تر و مهم‌تر از مطالعه کتاب است. دلیلش روشن است چون پادکست نیازمند اختصاص دادن زمانی ویژه نیست و می‌توان آن را در شرایط مختلف هم گوش داد.

چقدر با پادکست آشنایید؟

پادکست در یک تعریف ساده محتوایی صوتی است که در یک موضوع و یا در حوزه‌ای مشخص و طبق برنامه‌ زمانی مشخصی منتشر می‌شود. مخاطبان می‌توانند از طریق اپلیکیشن‌های پادکست مثل cast box این پادکست‌ها را سابسکرایت کرده و دنبال کنند. در سال‌های گذشته تعداد زیادی پادکست فارسی منتشر شده. این پادکست‌ها در حوزه‌های مختلفی تولید شده و مخاطبان خاص خود را نیز یافته‌اند.

دنیای گسترده پادکست‌ها

اگر در اپلیکیشن‌های ویژه پادکست موضوع مورد علاقه خود را جستجو کنید، محال است که پادکستهای فارسی مرتبط با آن پیدا نکنید. شاید بتوان گفت که درباره هر حوزه‌ای پادکستی وجود دارد. اما برای موضوعات جذاب‌تری مثل کتاب و ادبیات تعداد قابل‌توجهی پادکست تولید شده است. گستردگی و تنوع موضوعات پادکست‌ها باعث شده تا کسب‌وکارها به پادکست به عنوان شیوه‌ای برای تبلیغ نگاه کنند. تا به حال فکر کرده‌اید که نامتان در پادکستی به عنوان تبلیغ آورده شود؟ درباره اسپانسر شدن برای یک پادکست چه می‌دانید؟

مزایای تبلیغ از طریق پادکست

هر پادکست شامل چند قسمت و حتی چند فصل است. در صورتی که یک پادکست با استقبال مخاطبان مواجه شود، سازندگان پادکست آن را در چند فصل ادامه می‌دهند. ماندگاری پادکست ویژگی قابل تأملی است. آرشیو یک پادکست تا همیشه باقی خواهد ماند و در صورتی که شما در یک قسمت از پادکست تبلیغ داده باشید، هر شنونده تازه‌ای که به سراغ پادکست بیاید، نام شما را خواهد شنید.

از سوی دیگر پادکست‌ها رایگان هستند و دسترسی به آن‌ها برای هر کاربری بسیار راحت است. این ویژگی باعث می‌شود که یک پادکست خوب بارها و بارها شنیده شود، به دیگران معرفی شود و مورد توجه افراد جدید قرار بگیرد. اگر محصول و برند شما با نیاز مخاطبان پادکست همخوانی داشته باشد، احتمالاً پس از شنیدن پادکست و یا حتی در حین گوش دادن به پادکست نام و محصول‌تان را جستجو خواهند کرد.

چطور از طریق پادکست تبلیغ کنیم؟

در اولین قدم باید مطمئن شوید که تبلیغ از طریق پادکست برای شما مناسب است. به عنوان مثال اگر شما ناشر هستید، این شیوه برایتان مناسب است. چون پادکست‌های زیادی در این حوزه ساخته شده‌اند و مخاطبانی جدی دارند. پس از آن باید پادکست‌های حوزه خود را شناسایی کنید. برای این کار بهتر است جستجویی همه‌جانبه داشته باشید. پادکست‌ها را بررسی کنید، تعداد مخاطبان و تعداد دفعات پخش آن پادکست را نیز بسنجید.

پادکست‌ها به شکل‌های مختلف می‌توانند شما را تبلیغ کنند. راه ساده‌اش این است که گوینده اصلی یا پادکستر نام برند شما را همراه با توضیح مختصری درباره کسب‌وکارتان تبلیغ کند. علاوه بر این شما می‌توانید ساخت یک قسمت از پادکست را به عهده بگیرید و اسپانسر آن شوید و محتوای پادکست نیز متناسب با نظر شما تولید شود.

پادکست کتاب‌پاد، پادکستی برای معرفی کتاب است که با حمایت مالی و معنوی شرکت ایده گستران تولید شده و توانسته مخاطبان بسیاری را جذب کند. اگر شما هم به تأثیر مهم پادکست به عنوان یک روش تبلیغی پی برده‌اید و دوست دارید در این مسیر قدمی بردارید، ایده‌گستران می‌تواند مشاور و همراه شما باشد.

در صورتی‌که مایل به دریافت خدمات ساخت پادکست هستید، در واتساپ پیام داده و یا تماس بگیرید: 

ادمین پشتیبانی

پشتیبان سایت

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر