همه چیز درباره اینفلوئنسر مارکتینگ

 آخرین بروزرسانی: 1401/03/28

اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از انواع مختلف استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ است. امروزه این استراتژی از سوی بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگ و حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حتماً یادتان هست که قبل از این درباره قبل از این درباره اهمیت دیجیتال مارکتینگ و اینکه چرا به دیجیتال مارکتینگ نیاز داریم، صحبت کرده بودیم. حالا با دانستن این موضوع، به دلایل اهمیت اینفلوئنسر مارکتینگ و مزیت‌های آن به همراه روش‌های نحوه اجرایش می‌پردازیم.

اینفلوئنسر کیست؟

اینفلوئنسر فردی است که در شبکه‌های اجتماعی مختلف مثل اینستاگرام یا توئیتر مخاطبان فراوانی دارد و اغلب در حوزه‌ خاصی فعالیت می‌کند. اینفلوئنسرها برحسب حوزه فعالیتشان به تولیدمحتوا می‌پردازند و تلاش می‌کند با ایجاد صمیمیت با مخاطبان، نظر آنها را به سوی خود جلب کنند. حوزه فعالیت اینفلوئنسرها متنوع بوده و شامل کتاب، مد و فشن، سفر و گردشگری، ورزش و سلامتی و ... است.

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ یعنی تبلیغات و بازاریابی به وسیله اینفلوئنسرها. اینفلوئنسرها می‌توانند با تبلیغ کسب‌وکار و یا محصول شما، به دیده شدن بیشترتان کمک کنند. از آنجایی که اینفلوئنسرها بر روی مخاطبانشان اثر می‌گذارند و توصیه آنها از سوی مخاطبانشان جدی گرفته می‌شود، اینفلوئنسر مارکتینگ روش تبلیغی موثر و نتیجه‌بخشی است.

چرا اینفلوئنسر مارکتینگ استراتژی مهمی است؟

حتماً می‌دانید که شبکه‌های اجتماعی مختلف کاربران زیادی دارند. به عنوان مثال بیش از ۴۷ میلیون کاربر ایرانی در شبکه اجتماعی اینستاگرام فعالیت می‌کنند. فقط کافی است که از خودتان بپرسید از این ۴۷ میلیون کاربر، چه تعدادشان می‌توانند مخاطب کسب‌وکار شما باشند؟

حتی اگر فرض بگیرید که ده درصد از کل این کاربران مخاطبان خاص کسب‌وکار شما هستند، عددی که به دست می‌آید باز هم قابل توجه است. پس می‌توانیم نتیجه بگیریم که تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، استراتژی پربازدهی است و اجرای درست استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ به سود کسب‌وکارتان خواهد بود.

کدام اینفلوئنسرها را انتخاب کنیم؟

اینکه چه اینفلوئنسرهایی برای تبلیغ برند و محصولتان انتخاب می‌کنید، اهمیت زیادی دارد. در وهله اول باید بدانید که مخاطبان اینفلوئنسر موردنظرتان چه کسانی هستند؟ آیا آنها می‌توانند مخاطب محصولات و خدمات شما نیز باشند؟ اینفلوئنسر موردنظرتان در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کند؟ آیا این حوزه با حوزه کسب و کار شما یکی است؟ پاسخ این سؤالات بسیار تعیین‌کننده است.

به عنوان مثال اینفلوئنسری که در حوزه مد و پوشاک فعالیت می‌کند، برای تبلیغ کتاب و محصول فرهنگی مناسب نیست. نکته دیگری که در اجرای استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ مهم است، توجه به بودجه و هزینه‌ای است که می‌توانید صرف تبلیغات کنید. اگر بودجه محدودی دارید، باید بتوانید به شیوه‌ای این روش را اجرا کنید که همچنان برایتان نتیجه‌بخش باشد.

نتایج اینفلوئنسر مارکتینگ را تحلیل کنید

آنچه بعد از اجرای استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ اهمیت دارد، تحلیل نتایج و بررسی بازخوردهاست. این نتایج می‌تواند چراغ راه شما برای برنامه‌ریزیهای کوتاه مدت و بلندمدت باشد. از طرف دیگر بعد از اجرای یک کمپین از طریق اینفلوئنسرها، مخاطبان زیادی به صفحه‌تان اضافه می‌شوند که لازم است برای مدیریت آنها هم از قبل استراتژیهای تبلیغاتی و محتوایی داشته باشید.

چطور با اینفلوئنسر مارکتینگ به نتیجه دلخواهتان برسید؟

بسیاری از کسب‌وکارها هنوز نسبت به این شیوه تبلیغاتی بدبین هستند. این در حالی است که اینفلوئنسر مارکتینگ امروزه به یک شیوه بازاریابی جهانی تبدیل شده است. چنان چه با هدف مشخص و با برنامه‌ای شفاف به سراغ این روش بروید، حتماً نتیجه خوبی از آن می‌گیرید. ضمن اینکه هر چه صفحه‌تان پویاتر باشد، تصاویرش با کیفیت باشند و محتوا اصیل باشد، مخاطبان بیشتری جذب آن شده و نتیجه بهتری کسب می‌کنید. پس قبل از اجرای این روش از کیفیت بالای صفحه‌تان مطمئن شوید و سپس برای اجرای این روش برنامه‌ریزی کنید. 

ادمین پشتیبانی

پشتیبان سایت

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر