چطور با ارسال ایمیل فروش مان را بالا ببریم؟

 آخرین بروزرسانی: 1401/03/25

ایمیل مارکتینگ یکی از روش‌های مفیدی است که می‌توان در جهت معرفی و توسعه‌ یک برند از آن استفاده کرد.

درباره‌ این شیوه از بازاریابی ابهاماتی وجود دارد و خیلی‌ها فکر می‌کنند خرید بانکی از آدرس‌های ایمیل و ارسال انبوه محتوا برای آن‌ها یعنی ایمیل مارکتینگ. در حالی که این شیوه نه تنها موثر نیست؛ بلکه ممکن است به ضررتان هم تمام شود.

ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ هم مثل سایر شیوه‌های دیجیتال مارکتینگ به برنامه‌ریزی دقیقی نیاز دارد و ایمیل‌ها باید با هدف مشخصی ارسال ‌شوند. اغلب ایمیل‌هایی که از طرف یک برند برای مشتریان ارسال می‌شوند شامل: اطلاع‌رسانی درباره‌ یک رویداد یا تخفیف‌های دوره‌ای، ارسال خبرنامه و محتوای جدید، نظرسنجی از مشترکان، ارسال تبریک به مناسبت‌های مختلف، ارسال فاکتور خرید مشتری و ... است. 

خبرنامه‌ها یکی از انواع ایمیل مارکتینگ هستند که شامل محتوای متنی و غیرمتنی جدیدی هستند که روی سایت بارگذاری شده و یا درباره محصولات جدید و تخفیف‌های متنوع اطلاع‌رسانی می‌کنند.از آن‌جایی که سایت طراحی شده توسط ایده گستران ماژول «خبرنامه» را دارد، در ادامه به این شیوه از ایمیل مارکتینگ و مواردی که باید در این زمینه رعایت کنید، می‌پردازیم:

ثبت‌نام در خبرنامه

راه‌های مختلفی برای داشتن یک لیست بلند بالا از ایمیل‌های کاربران وجود دارد. اما فرض ما این است که کاربران خودشان تصمیم می‌گیرند در خبرنامه سایت شما ثبت‌نام کنند. روش‌هایی برای بالا بردن انگیزه کاربران برای ثبت‌نام در خبرنامه هم وجود دارد. مثلاً گذاشتن تخفیفی ویژه و قابل توجه برای کاربرانی که در خبرنامه عضو می‌شوند، یکی از این راه‌هاست.

برای چه کسی ایمیل بفرستیم؟

در صورتی که بتوانید موقع ثبت‌نام کاربران، از آنها درباره موضوع موردعلاقه‌شان سؤال کنید، این امکان برایتان فراهم می‌شود که برای مخاطبان براساس سلیقه و علایق‌شان ایمیل بفرستید. در این حالت کاربران با انگیزه بیشتری ایمیل ارسال‌شده‌ شما را باز می‌کنند و حتی ترغیب می‌شوند که این ایمیل‌ها را با دقت بیشتری دنبال کنند.

راه دیگر کاملاً برعکس است. به این شکل که به‌جای سؤال کردن از مخاطب، خودتان تصویری از مخاطب ایده‌آلتان بسازید و فکر کنید این مخاطب چه نوع مطالبی را می‌پسندد. قطعاً این شیوه از ترسیم مخاطب باید در جهت افزایش فروش و سود خودتان باشد. بنابراین مطالب را برای مخاطب فرضی‌تان تولید و ارسال می‌کنید. حال اگر دریافت‌کنندگان ایمیل‌ها شبیه مخاطب فرضی شما باشند، ایمیل‌ها را دنبال می‌کنند و شما هم به هدفتان نزدیک می‌شوید.

جذابیت محتوا را فراموش نکنید

جذابیت محتوا نکته‌ای است که باید همواره به آن توجه کنید. مهم نیست در حال تولید محتوا برای چه نوع بازاریابی‌ای هستید، در هر صورت محتوا باید آن‌قدر جذاب باشد که توجه مخاطب را جذب کند و ذهنش را مثل یک ماهی به قلاب بیندازد. در صورتی که وبسایت‌تان بخش «مجله» داشته باشد و برای آن به‌طور جداگانه محتوا تولید می‌کنید، می‌توانید ماهی یک بار منتخبی از مطالب آن را در قالب ایمیل برای کاربران بفرستید.

محتوای تعاملی تولید کنید

محتوایی تولید کنید که مخاطب را درگیر کند و یا او را به انجام کاری دعوت کند. مثلاً ویدئویی بسازید اما ویدئو را در ایمیل قرار ندهید و به‌جایش از مخاطب بخواهید برای دیدن ویدئوی کامل روی لینک مشخصی کلیک کند.

آنالیز فراموش نشود

همه استراتژی‌هایی که در جهت بازاریابی انجام می‌دهید، نیازمند تحلیل و آنالیزند. چون تنها از این طریق است که می‌توانید موفقیت‌آمیز بودن یک شیوه‌ بازاریابی را بسنجید. بنابراین بهتر است از پلتفرمی برای ارسال انبوه ایمیل استفاده کنید که شاخص‌های مختلفی برای سنجش آن داشته باشد و بتوانید گزارش جامعی از اثرگذاری ایمیل‌های ارسالی‌تان به دست بیاورید.

از نتیجه این تحلیل و بررسی برای تولید محتوای بهتر و متناسب‌تر استفاده کنید. شاید لازم باشد قالب دیگری از محتوا را انتخاب کنید و با شیوه‌ای دیگر مخاطب را درگیر کنید.

ایمیل مارکتینگ برای چه کسب‌وکارهایی مناسب است؟

ایمیل مارکتینگ نسبت به سایر روش‌های تبلیغات، راه مقرون به‌صرفه‌ای است. اما این روش برای کسب‌وکارهایی مناسب است که مخاطب خود را شناخته‌اند و می‌دانند چه محتوایی برای آنها مناسب است. همچنین نرخ کلیک یا CTR هم شاخص مهم دیگری است که می‌تواند نشان‌دهنده موفقیت این شیوه باشد. چک شدن ایمیل و CTR بالا نشان می‌دهد که این روش برای یک کسب‌وکار موفقیت‌آمیز بوده است.

به مخاطب ایمیل‌ها احترام بگذارید

برای رعایت احترام مخاطب همواره نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • امکان لغو عضویت را فراهم کنید تا مخاطب بتواند هر زمان که خواست، از دریافت ایمیل‌های شما انصراف دهد.
  • ارسال ایمیل‌ها را با برنامه‌ای منظم و پیوسته دنبال کنید.
  • ایمیل‌ها باید محتوای جذابی داشته باشند. برای یک خبر ساده و بی‌اهمیت ایمیل ارسال نکنید.
  • از پلتفرم‌های مطمئنی استفاده کنید تا به‌جای اینباکس، وارد پوشه اسپم مخاطبان نشوید.

در انتها لازم به ذکر است که مجموعه ایده گستران آماده است تا این استراتژی را به شکلی هدفمند و حرفه‌ای برای شما انجام دهد.

ادمین پشتیبانی

پشتیبان سایت

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر