ایده هایی برای تولید محتوا در اینستاگرام

 آخرین بروزرسانی: 1401/02/25

اگر برای کسب‌وکارتان صفحه‌ای در اینستاگرام دارید؛ اما نمی‌دانید چه نوع محتوایی در آن بگذارید، بهتر است این مطلب را بخوانید.

روش‌های مختلفی برای تولید محتوا در اینستاگرام وجود دارد. اگر به اطرافتان نگاه کنید، می‌توانید هزاران ایده پیدا کنید که هم به کسب‌وکارتان مرتبط باشد و هم مخاطبان از آنها خوششان بیاید. از آنجایی که هدف اغلب کسب‌وکارها از ساخت حساب کاربری در اینستاگرام معرفی برند و بیشتر دیده شدن از سوی مخاطبان است، نمی‌توانید فقط به معرفی محصولاتتان بپردازید و نیاز است که محتواهای متنوعی در اختیار کاربران بگذارید تا حوصله‌شان سر نرود و به دنبال کردن صفحه‌تان ادامه بدهند. ایده گستران برای تولید محتوا در اینستاگرام، پیشنهادهایی دارد:

موضوعات جذاب و مرتبط را پیدا کنید

گاهی وقت‌ها موضوعات روز می‌توانند دلیلی برای تولید محتوا در صفحه اینستاگرامتان باشند. لازم نیست همیشه محتوای خشک و جدی و یا علمی و آموزشی تهیه کنید. بعضی وقت‌ها هم خوب است که محتوایتان با طنز و شوخی همراه باشد. تولید محتوا برای اینستاگرام با استفاده از موضوعات جذاب و بامزه راه خوبی برای دیده شدن صفحه‌تان است. یادتان باشدسس چهارچوب این محتوا باید متناسب با تصویری باشد که از برندتان ساخته‌اید.

مناسبت‌های مهم را لیست کنید

با نگاهی به تقویم می‌توانید مناسبت‌هایی پیدا کنید که به حوزه کسب‌وکارتان مرتبط باشند. این مناسبت‌ها می‌توانند بهترین ایده‌ها را برای تولید محتوا در اختیارتان بگذارند. فقط کافی است که با نگاهی متفاوت به هر مناسبت نگاه کنید و ببینید چطور می‌توان در هر مناسبت، محتوایی تولید کنید که در عین جذابیت بتواند برندتان را معرفی کند و توجه مخاطبان را به شما جلب کند. مثلاً یک کتابفروشی می‌تواند در روز جهانی دوستی، به معرفی کتابهایی درباره اهمیت روابط دوستانه بپردازد و یا رمان‌هایی را معرفی کند که در آن دوستی نقش ویژه‌ای در پیش‌ برد داستان دارد.

محتوای تعاملی تولید کنید

محتوای تعاملی اگر هیجان‌انگیز و بامزه باشد، مخاطبان زیادی را به سمت شما می‌کشاند. مثلاً اگر کتابفروشی دارید، می‌توانید از مخاطبانتان بخواهید با کتابهایشان هایکو کتاب بنویسند. هایکو کتاب عبارتی چند کلمه‌ای است که از ترکیب عنوان چند کتاب به دست می‌آید. چنین محتوایی ذهن مخاطب را درگیر می‌کند و چون خلاقانه است، آنها را وادار می‌کند که با شما همراه شوند. چه ایده دیگری برای تولید محتوای تعاملی به ذهنتان می‌رسد؟

از محتوای ویدئویی غافل نشوید

امروزه تولید محتوای ویدئویی می‌تواند چند برابر متن یا تصویر به جذب مخاطب کمک کند. ویدئویی که جذاب و خلاقانه باشد بارها و بارها بین کاربران شر (share) می‌شود. می‌توانید هر چند وقت یک بار ویدئویی با کیفیت بسازید و در اینستاگرامتان قرار دهید.

ویدئو علاوه بر اینستاگرام بر سئوی سایت هم مؤثر است، پس می‌توانید آن را در سایتتان هم منتشر کنید و با یک تیر دو نشان بزنید. توجه داشته باشید که لازم نیست برای ساخت ویدئو بیش از حد حساسیت نشان بدهید. همین که ویدئو از نظر تصویری کیفیت خوبی داشته باشد و بتواند با سناریویی مخاطب پسند، کاربران را با خود همراه کند، کافی است.

داستان خودتان را تعریف کنید

تأثیر قصه‌ در معرفی کسب و کار را نباید نادیده گرفت. مخاطبان جدی شما دوست دارند داستانتان را بدانند. شما می‌توانید به شیوه‌ای جذاب داستان برندتان را تعریف کنید. این داستان می‌تواند درباره فراز و نشیب‌های کارتان و موانع و مشکلات و در نهایت دستاوردها و موفقیت‌هایتان باشد.

به کار گیری این نکات وقتی اثربخش است که بتوانید برای تولید و انتشار محتوا برنامه‌ای منظم و دقیق داشته باشید. اگر بدون نظم و هماهنگی مدام محتوا تولید کنید، مخاطبان نمی‌توانند با آنها ارتباط برقرار کنند. شرکت ایده‌ گستران با داشتن تیم دیجیتال مارکتینگ می‌تواند برای تولید محتوا، انتشار و تدوین برنامه و استراتژی‌های مرتبط به آن به شما کمک می‌کند تا صفحه اینستاگرامی حرفه‌ای و به‌روز داشته باشید. 

در صورتی‌که مایل به دریافت خدمات دیجیتال مارکتینگ ایده هستید، در واتساپ پیام داده و یا تماس بگیرید: 

ادمین پشتیبانی

پشتیبان سایت

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر