راهنمای استفاده از هشتگ در اینستاگرام

 آخرین بروزرسانی: 1401/03/03

هشتگ گذاری یکی از روش‌های جذب مخاطب در اینستاگرام است. حساب‌های کاری و صفحات مختلف در اینستاگرام با گذاشتن هشتگ‌های متنوع تلاش می‌کنند تا توجه تعداد بیشتری از کاربران را به خودشان جلب کنند.

هشتگ‌ها می‌توانند درباره جهت‌گیری شما و یا پیامی که می‌خواهید از طریق کپشن و تصویر به آنها منتقل کنید، اطلاع‌رسانی کنند. در این مطلب راهنمایی ساده و مختصر برای هشتگ‌گذاری در اینستاگرام آماده کرده‌ایم. در صورتی که برای کسب‌وکارتان صفحه‌ای در اینستاگرام دارید، این مطلب برایتان مفید خواهد بود.

هشتگ‌گذاری؛ آری یا نه

خیلی‌ها هنوز برای گذاشتن هشتگ در اینستاگرام دچار تردید هستند. دلیل آنها این است که هشتگ، جلوه ناموزن و ناخوشایندی به کپشن می‌دهد. به خصوص وقتی که قرار باشد هشتگ‌ها را به انگلیسی بگذارید. در این صورت متن از حالت یکدست و منظم خود خارج می‌شود. البته احتمال اینکه بخواهید از هشتگ‌های غیرفارسی استفاده کنید، کم است. مثلاً اگر بخواهید با ترندی جهانی همراه شوید، ممکن است هشتگ انگلیسی بگذارید. اما نکته مهم این است که هشتگ گذاشتن، بهتر از هشتگ نگذاشتن است.

چند هشتگ در اینستاگرام استفاده کنیم؟

برای خیلی‌ها این سوال پیش می‌آید که چه تعداد هشتگ در اینستاگرام استفاده کنند؟ اینستاگرام به طور معمول به شما اجازه می‌دهد تا سی هشتگ استفاده کنید؛ اما بهتر است تعداد هشتگ‌هایی که می‌گذارید بسیار کمتر از این باشد. لیست طولانی هشتگ‌ها در انتهای کپشن می‌تواند مخاطبان را فراری دهد و یا باعث شود که آنها تصور کنند در دام صفحات تبلیغاتی گرفتار شده‌اند و بهتر است به کلی صفحه‌تان را دنبال نکنند. علاوه بر این اینستاگرام هم صفحاتی که به طور افراطی از هشتگ‌ها استفاده می‌کنند را به عنوان اسپم شناسایی می‌کند.

گاهی خودتان هشتگ بسازید

شما می‌توانید برای صفحه‌تان هشتگ‌های اختصاصی بسازید. هشتگ‌های اختصاصی در صورتی که خلاقانه باشند و یا ایده‌ای جذاب و مخاطب پسند داشته باشند، می‌توانند به تدریج مخاطبان جدید را به صفحه‌تان بکشانند. مثلاً اگر یک روز در هفته در صفحه اینستاگرام کتابفروشیتان به معرفی و خواندن کتاب می‌پردازید، می‌توانید با یک هشتگ جذاب این رویداد را برای صفحه و برندتان اختصاصی کنید. گاهی وقت‌ها مخاطبان، یک برند را با هشتگ اختصاصی آن به یاد می‌آورند. بنابراین هشتگ می‌تواند در ذهن مخاطب بماند و باعث شود درباره‌تان کنجکاوی کند. در ضمن می‌توانید در کنار هشتگ‌های اختصاصی، از هشتگ‌های عمومی هم استفاده کنید.

هشتگ‌های ترند همیشه بهترند؟

هشتگ ترند به شکل قابل توجهی توسط کاربران اینستاگرام استفاده می‌شود. مثلاً کلمه selfie (سلفی) بیش از چهارصد و پنجاه هزار بار در اینستاگرام هشتگ شده است. آیا چنین هشتگ‌هایی مناسبند؟ نکته اینجاست که استفاده از چنین هشتگ‌هایی عمر پست شما را کوتاه می‌کنند. حتی کسانی که چنین هشتگ‌هایی را دنبال می‌کنند هم در انبوه تصاویر و پست‌هایی که با این هشتگ منتشر شده‌اند، پست و محتوای شما را نخواهند دید.

هشتگ‌ها و صفحات مرتبطشان را بررسی کنید

وقتی از یک هشتگ استفاده می‌کنید، اینستاگرام به طور خودکار هشتگ‌های دیگری هم به شما پیشنهاد می‌کند. می‌توانید این هشتگ‌ها را بررسی کنید و ببینید چه صفحاتی از این هشتگ‌ها استفاده می‌کنند. کدام صفحات به صفحه شما نزدیکترند و مخاطبانشان می‌توانند مخاطبان شما هم باشند؟ این بررسی‌ها به شما در انتخاب هشتگ‌های درست کمک می‌کند.

هشتگ‌ها در سایر شبکه‌های اجتماعی

همانطور که می‌دانید از هشتگ در توئیتر یا لینکدین هم استفاده کرد. اما هشتگ‌هایی که در اینستاگرام استفاده می‌کنید، لزوماً برای شبکه اجتماعی توئیتر مناسب نیستند. دلیلش تفاوت کاربران و نحوه برخورد آنها با هشتگ‌هاست. بنابراین بهتر است برای هر شبکه اجتماعی محتوا و هشتگ مناسب خودش را تولید کرده و منتشر کنید.

اگر برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی خود نیازمند استراتژی‌های ثمربخش هستید، ایده گستران می‌تواند با ارائه پکیج‌های متنوع برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی شما را در این مسیر همراهی کند.

در صورتی‌که مایل به دریافت بسته مدیریت شبکه‌های اجتماعی ایده هستید، در واتساپ پیام داده و یا تماس بگیرید: 

ادمین پشتیبانی

پشتیبان سایت

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر