فواید ویدئو مارکتینگ

 آخرین بروزرسانی: 1401/03/25

ویدئو مارکتینگ یکی از استراتژی‌های اثرگذار دیجیتال مارکتینگ است. در این مطلب به تعریف دقیق این استراتژی و دلایل تأثیرگذاری آن می‌پردازیم:

قبل از این‌که به فواید و مزایای ویدئو مارکتینگ به‌عنوان یکی از استراتژی‌های فروش اینترنتی بپردازیم، لازم است که اول تعریف دقیقی از آن ارائه دهیم؛

ویدئو مارکتینگ چیست؟

ویدئو مارکتینگ یکی از روش‌های بازاریابی است که با ساخت ویدئو و انتشار آن در فضای مجازی می‌توانید محصول‌ و برندتان را معرفی کرده و مخاطبان را جذب کنید. امروزه ویدئو مارکتینگ به یکی از روش‌های پرکاربرد برای تبلیغ برندهای مختلف تبدیل شده و بسیاری از صاحبان کسب‌وکار با همکاری اینفلوئنسرها و یا دعوت از متخصصان مرتبط با حوزه‌ خود به تولید و انتشار ویدئو اقدام می‌کنند.

البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که ساخت ویدئو هم هزینه‌بر است و هم زمان‌بر. ممکن است چند ماه برای تولید یک ویدئوی با کیفیت وقت بگذارید، در صورتی که یک محتوای متنی در یک صدم همین زمان قابل تولید است. اما مزیت‌هایی که از طریق ویدیو مارکتینگ به‌دست می‌آورید، به آن اندازه‌ای هست که شما را وادار کند درباره این روش بازاریابی به‌طور جدی فکر کنید. بیایید چند مزیت اساسی آن را بررسی کنیم.

چرا ویدئو مارکتینگ؟

ویدئو به شکل گسترده‌تری می‌تواند برند شما را معرفی کند. از آن‌جایی که تماشای یک ویدئوی جذاب آسان‌تر و راحت‌تر از خواندن یک متن جذاب است، آدم‌های بیشتری شما را می‌بینند و می‌توانید در یک ویدئوی کوتاه هم به خیلی از جنبه‌های کارتان اشاره کنید. همچنین ویدئو بیشتر از یک متن ساده افراد را درگیر می‌کند و به‌خاطر وجود تصویر، بر ذهن مخاطب اثر عمیق‌تری می‌گذارد و در حافظه‌اش ماندگارتر خواهد بود.بازدید یک ویدئو گاهی چند برابر یک پست معمولی است و افراد بیشتری آن را برای دوستان و آشنایان‌شان می‌فرستند و کامنت‌های بیشتری برایش می‌گذارند.

یک ویدئوی خوب می‌تواند طوفان به‌پا کند و باعث تغییرات چشم‌گیری در روند رشد و توسعه‌ کسب‌وکارتان شود. اگر ویدئوی جذابی ساخته باشید و از راه‌های مناسبی آن را تبلیغ کرده باشید، حتماً مخاطبان خودش را پیدا کرد خواهد کرد و آنها هم با تماشای ویدئو به سوی شما می‌آیند. این مسأله اصلاً محال و غیرممکن نیست. فقط لازم است قدم‌هایتان را درست بردارید.

چند قدم تا ویدئو مارکتینگ

 برای تولید ویدئو با هدف بازاریابی باید به دو موضوع کلی توجه کنیم: محتوای ویدئو، امکانات ساخت ویدئو:

حتما می‌دانید که معرفی کسب‌وکارتان در قالب یک قصه‌ی جذاب چطور می‌تواند توجه مخاطبان را جلب کند. برای ساخت ویدئو هم لازم است قصه‌ای داشته باشید. این قصه باید در قالب ویدئو بگنجد و لازم است که چارچوب‌های یک ویدئو را برایش در نظر بگیرید. مثلاً قصه‌ متنی به شرح بیش‌تری نیاز دارد. اما در ویدئو به دلیل وجود تصویر، می‌توان بخش‌هایی از متن را از طریق تصویر ارائه داد. پس بهتر است برای ویدئویتان یک سناریو بچینید. شروع، میانه و پایان ویدئو را با جزئیات مشخص کنید.

یادتان باشد که ده ثانیه اول ویدئو، زمانی است که مخاطب تصمیم می‌گیرد به تماشای ویدئو ادامه دهد یا آن را قطع کند. پس در این ده ثانیه باید بتوانید مخاطب را پای ویدئو نگه دارید. زمان کل ویدئو هم بهتر است، طولانی نباشد. ویدئوهای طولانی این خطر را دارند که مخاطبان را خسته کنند و حوصله‌شان از تماشای آن سر برود. یک ویدئوی خوب به موقع تمام می‌شود و اگر جذاب باشد به مخاطب اشتیاق می‌دهد تا برای قسمت بعدی هم منتظر بماند. این لحظه همان وقتی است که مخاطب‌ها جذب برندتان شده و هدف‌تان از ویدئو مارکتینگ برآورده شده است.

چه نوع ویدئویی بسازیم؟

ویدئو می‌تواند یک ویدئوی توضیحی ساده، گفتگویی دو نفره، استاپ‌موشن، انیمیشن کوتاه و... باشد. همه‌ این‌ها به نوع مخاطب، هدف‌تان از انتشار ویدئو و مهم‌تر از همه بودجه‌تان بستگی دارد. در هر کدام از انواع ویدئوهایی که مثال زدیم، می‌توان نمونه‌های جذابی پیدا کرد. پس اگر بودجه‌تان کم است، نگران نباشید. یک ویدئوی ساده هم می‌تواند مخاطبان را جذب کند. امکاناتی که دارید را بررسی کنید و براساس آن به یک سناریوی جذاب برای ساخت ویدئو برسید.

محل انتشار ویدئو

ویدئو را می‌توانید در فضاهای مختلفی به اشتراک بگذارید از جمله سایت‌، اینستاگرام، یوتیوب و بسیاری از سایت‌های ویدئو محوری که کاربران زیادی دارند. اما نکته مهم این است که بدانید بیش‌تر مخاطبان شما در کدام یک از این فضاها حضور دارند. اگر سایت‌تان بازدید قابل قبولی دارد، انتشار ویدئو در آن به ارتقای رتبه‌ سایت نیز کمک می‌کند. اما بهتر است در انتشارش زیاده‌روی نکنید. با دقت و نکته‌سنجی جایی را انتخاب کنید که بیش‌ترین اثرگذاری را بر مخاطبان دارد.

آخرین قدم در ویدئو مارکتینگ

تا این‌جا همه‌ مواردی که گفتیم درباره‌ی ساخت ویدئو بود. اما بخش مهم دیگر بازاریابی و تبلیغات است. بهتر است برای این موضوع به روش‌های مختلف و متنوع فکر کنید و براساس ظرفیت‌هایی که در کسب‌وکارتان وجود دارد، تصمیم‌گیری کنید. اما نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، اثرات بعد از انتشار و تبلیغ ویدئو است. تحلیل و بررسی بازخوردها و میزان اثرگذاری آن بر مخاطبان در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف موضوعی است که به شما در برنامه‌ریزی‌های آینده و هدف‌گذاری برای کسب‌وکارتان کمک شایان توجهی می‌کند.

اگر به اهمیت این استراتژی و میزان اثرگذاری آن پی برده‌اید، می‌توانید اجرا و انجام آن را به ایده‌گستران بسپارید.

ادمین پشتیبانی

پشتیبان سایت

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر