دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر اینستاگرام

 آخرین بروزرسانی: 1401/03/28

استراتژی در لغت به‌ معنی نقشه، ترفند و راهبرد است. در دیجیتال مارکتینگ هم با استفاده از راهبردهای مختلف تلاش می‌شود تا به اهدافی که برای کارتان در نظر گرفته‌اید، برسید.

البته همه‌مان خوب می‌دانیم که برنامه‌ریزی و تدوین یک استراتژی به این سادگی‌ها هم نیست و باید هر استراتژی را از جنبه‌های مختلف بررسی کرد. چون هر کسب‌وکاری ویژگی‌هایی دارد که استراتژی خاص خود را می‌طلبد و یک استراتژی موفق در یک کسب‌وکار، لزوماً در کسب‌وکار دیگری موفقیت‌آمیز نیست. در این مقاله سعی می‌کنیم چند استراتژی مهم در حوزه‌ی دیجیتال مارکتینگ را با تمرکز بر شبکه اجتماعی اینستاگرام معرفی کنیم:

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

برای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی استراتژی‌هایی به‌کار برده می‌شود که هدف‌شان دیده شدن و معرفی بیش‌تر برند شما در شبکه‌های اجتماعی است. نکته مهم برای اثرگذاری این استراتژی‌ها حضور مستمر و پیوسته در شبکه‌های اجتماعی مختلف مثل اینستاگرام، توئیتر، لینکدین و ... است و پیش‌نیاز آن تولید محتوای متناسب با آن‌هاست.

گام اول: یک صفحه‌ قابل ‌قبول

حضور در شبکه‌های اجتماعی به این معنا نیست که فقط یک اکانت در اینستاگرام ایجاد کنید. تمام جزئیات مرتبط با صفحه‌تان اهمیت دارد. از تصویری که برای پروفایل آن انتخاب می‌کند و نشان‌دهنده‌ نماد کسب‌وکار شماست تا محتوای تصویری و متنی که قرار است در آن منتشر کنید، مهم است. قبل از ایجاد صفحه به این موارد توجه کنید. آدرس سایتتان را در بایوی صفحه‌تان بگذارید. توضیح کوتاهی درباره‌ی کارتان بنویسید که گویا و شفاف باشد.

در صورت امکان شماره‌ تماس یا آدرس‌ شرکت‌تان را هم اضافه کنید تا امکان ارتباط با شما به سادگی فراهم باشد.عکس‌های باکیفیت و متن‌های جذاب و ویدئوهای مناسب از موارد ضروری برای شروع فعالیت در شبکه‌های مجازی است. پس لازم است علاوه بر چیدن یک برنامه‌ی محتوایی خوب، به کیفیت محتوا و تصاویری که قرار است، منتشر کنید هم توجه ویژه‌ای داشته باشید.

گام دوم: تصویری دقیق از مخاطب

درست است که پیش از این برای شناسایی مخاطبان‌ گام‌هایی برداشته‌اید؛ اما بهتر است این‌بار با جزئیات بیش‌تری این کار را انجام دهید. مثلاً به این فکر کنید که مخاطب واقعی شما چند ساله‌ است؟ شغلش چیست؟ چقدر درآمد دارد؟ از کدام شبکه‌ی اجتماعی بیش‌تر استفاده می‌کند؟

گام سوم: هدفتان را برای مخاطب روشن کنید

مخاطبان هم باید بدانند شما با چه هدفی در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنید. آیا قصد دارید از این طریق محصولاتتان را بفروشید؟ آیا فقط می‌خواهید خودتان را معرفی کنید؟ هر محتوایی که تولید می‌کنید هم باید در راستای رسیدن به همین هدف باشد. اگر محتواهای مختلف با رویکردهای متفاوت تولید کنید، هم مخاطب گیج می‌شود و هم یکدستی و انسجام صفحه‌تان از بین می‌رود.

گام چهارم: درگیری و چالش مخاطب

باید بتوانید از طریق محتوایی که تولید می‌کنید، مخاطبان را به چالش بکشید و یا آن‌ها را درگیر کنید. به‌عنوان مثال می‌توانید هرازگاهی یک مسابقه طراحی کنید. اما این مسابقه هم باید آنقدری جذاب باشد که مخاطب برای شرکت در آن انگیزه پیدا کند. بعضی مسابقه‌های مجازی آن‌قدر شرط و شروط برای مخاطبان می‌گذارند که آن‌ها را به کل از شرکت کردن در مسابقه منصرف می‌کنند.

 گام پنجم: تبلیغات هدفمند

یکی از روش‌های رایج و متداول برای تبلیغات در اینستاگرام «اینفلوئنسر مارکتینگ» است. این روش به دلیل اثرگذاری اینفلوئنسرها بر مخاطبانشان، نتیجه‌بخش است. اما باید بدانید کدام اینفلوئنسرها در حوزه‌ کار شما فعالیت می‌کنند و می‌توانند معرف خوبی برای کسب‌وکارتان باشند.

قبل از هر چیز، هدف از اجرای کمپین تبلیغاتی را مشخص کنید و بودجه‌ی مشخصی برای آن در نظر بگیرید. براساس بودجه‌تان، اینفلوئنسرهای مناسب را پیدا کرده و با آن‌ها درباره‌ی کمپین گفتگو کرده و به توافق برسید. اینفلوئنسرها با گذاشتن استوری یا پستی که با نظر و مشورت شما طراحی کرده‌اند، شما را معرفی می‌کنند. برای اثرگذاری بیش‌تر کمپین‌تان بهتر است از مجموعه‌ای از اینفلوئنسرها استفاده کنید تا مخاطبان بیش‌تری شما را ببینند و بشناسند.

گام آخر: نتایج استراتژی‌ها را بررسی کنید

بهتر است همه‌ برنامه‌های که در فضای مجازی اجرا می‌کنید را بعد از مدتی به طور دقیق بررسی کنید. آنالیز کردن کمپین تبلیغاتی اقدامی ضروری است. پس از اتمام کمپین گزارشی از بازخوردهای آن تهیه کنید. کم و کاستی‌هایش را بسنجید و نتایج آن را بررسی کنید. اگر کمپین‌تان به اندازه‌‌ای که توقع داشتید، نتیجه‌بخش نبوده بهتر است ناامید نشوید و به جایش فکر کنید در کدام نقاط ضعف داشته‌اید و برای برطرف کردن آن‌ها برنامه‌های جدیدی بچینید.

در صورتی‌ که مایل به دریافت خدمات دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوای ایده گستران هستید، در واتساپ پیام داده و یا تماس بگیرید: 

ادمین پشتیبانی

پشتیبان سایت

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر