ماژول محصول نویسی؛ ترغیب کاربر به خرید آنلاین

 آخرین بروزرسانی: 1401/03/23

صاحبان کسب‌وکارها بعد از راه‌اندازی وبسایتشان تلاش می‌کنند به شیوه‌های مختلف، وبسایتشان را ارتقا داده و با اضافه کردن امکانات بهتر، شرایط را برای جلب بیشتر مشتری فراهم کنند.

حتماً می‌دانید یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که هر کاربری در یک وبسایت فروشگاهی با آن مواجه می‌شود، صفحه محصول است. صفحه محصول باید اطلاعاتی کافی و دقیق در اختیار کاربران بگذارد. اگر محصولی بدون اطلاعات کافی باشد، چطور می‌توانیم توقع داشته باشیم که کاربری آن را بخرد؟

اهمیت محصول‌نویسی

بیایید صفحه محصول یک سایت با دقت بیشتری بررسی کنیم. وقتی کاربر در صفحه اصلی سایت به محصولی برمی‌خورد که نظرش را جلب کرده، احتمالاً بر روی آن کلیک می‌کند. کاربر در صفحه جدید با چه چیزی روبه‌رو می‌شود؟ عکس محصول به همراه نام و مشخصات کلی آن قابل مشاهده است. اما اگر کاربر به اطلاعاتی دقیق و شفاف نیاز داشته باشد، می‌تواند در بخش «توضیحات محصول» آن اطلاعات را دریافت کرده و بخواند؟

بعضی از سایت‌ها به جز مشخصات کلی محصول که به عنوان مثال برای یک کتاب شامل عنوان، نام نویسنده و مترجم، نام ناشر، تعداد صفحات، نوع جلد و نوبت چاپ به همراه شابک است، اطلاعات دیگری به کاربران نمی‌دهند. چنین سایتی نباید توقع فروش محصولاتش را داشته باشد. اگر سایت شما هم چنین شرایطی دارد، بهتر است به راهکارهای ارتقای آن به ویژه محصول نویسی فکر کنید.

هدف از محصول‌نویسی چیست؟

بخش «توضیحات محصول» یک سایت نه تنها به کاربران درک شفافی از محصولات می‌دهد، بلکه باعث ارتقای سایت نیز می‌شود. توضیحات محصول شامل متنی نه چندان بلند است که می‌تواند به معرفی دقیق‌تر محصولات بپردازد، ویژگی‌های آن را بررسی کند و به کاربران دلایلی قانع کننده برای خرید آن محصول ارائه دهد.

توضیحات هر محصول می‌تواند به این سؤالات جواب دهد که چرا کاربر باید این محصول را بخرد؟ مزیت این محصول نسبت به محصولات مشابه چیست؟ چرا این محصول به کاربران پیشنهاد می‌شود؟ سایتی بدون بخش «توضیحات محصول» اعتماد کاربران را جلب نمی‌کند. کاربران نمی‌دانند محصولی که انتخاب می‌کنند، چه جزئیاتی دارد. آنها ناچارند به چند عکس محصول اکتفا کنند؛ اما خودتان را جای آنها بگذارید، آیا حاضرید برای خرید، تنها براساس ظاهر یک محصول قضاوت کنید؟ پس انتظار نداشته باشید که کاربران هم با کمی اطلاعات کلی درباره مشخصات یک محصول به خرید آن ترغیب شوند.

محصول نویسی کاری تخصصی است

محصول نویسی یا درج توضیحات محصول را با کپی کردن و نوشتن اطلاعات پشت جلد کتاب یا توضیحات موجود در سایت‌های مشابه اشتباه نگیرید. اگر برای پر کردن بخش «توضیحات محصول» سایتتان به چنین روش‌هایی دست زده‌اید، منتظر سقوط سایتتان در صفحه جستجوی گوگل باشید. چون نوشتن توضیحات پشت جلد کتاب و یا توضیحاتی که در سایتهای دیگر وجود دارد، از سوی گوگل امتیاز منفی حساب می‌شود و ممکن است تمام تلاشتان برای بهینه‌سازی و ارتقای رتبه سایت هدر برود.

محصول‌نویسی کاری تخصصی است و براساس اصول مشخصی انجام می‌شود. اگر قصد دارید فقط بخش «توضیحات محصول» سایتتان را پُر کنید و از قواعد محصول نویسی بی‌اطلاعید به شما توصیه می‌کنیم از این کار جداً پرهیز کنید. اما اگر می‌خواهید محصول‌نویسی در راستای ارتقای سایت و با هدف ترغیب مشتری به خرید انجام شود، پیشنهاد می‌کنیم ماژول محصو‌‌ل‌نویسی ایده را تهیه کنید.

ویژگی‌های ماژول محصول نویسی ایده

ماژول محصول نویسی ایده این ویژگی را دارد که «توضیحات محصول»‌ سایتتان را هدفمند و به شیوه‌ای صحیح تولید و آماده می‌کند. محصول‌نویسی در واقع نوعی تولید محتواست و لازم است که اصول کلی تولید محتوا در آن رعایت شده باشد. از طرفی در ایده‌گستران بعد از تهیه این ماژول در چند جلسه مشاوره، محصولات سایتتان بررسی می‌شود. آن دسته از محصولات که مایلید به صورت اختصاصی معرفی شده و یا برای فروش بیشتر و بهترشان استراتژی جداگانه‌ای دارید، مورد بررسی قرار می‌گیرند.

همچنین با بررسی کلیدواژه‌های سایتتان تلاش می‌شود تا محصولاتتان با تمرکز بر اصول سئو و در راستای جذب مشتری معرفی شوند. بنابراین ماژول محصول نویسی ایده گستران به شما محتوایی سئوشده و صحیح تحویل می‌دهد که می‌تواند هم کاربرانی که وارد سایت شده‌اند را به خرید ترغیب کند و هم مشتریهای بیشتری را به سایتتان جلب کند.

ادمین پشتیبانی

پشتیبان سایت

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر