راهکار اساسی برای فروشگاه های زنجیره ای

 آخرین بروزرسانی: 1401/03/28

فروشگاه‌های فرهنگی زنجیره‌ای برای رسیدگی به وضعیت مالی و حفظ هماهنگی میان زیرمجموعه‌هایشان به راه‌حلی نیاز دارند که بتواند مدیریت و نظارت بر آن‌ها را ساده‌تر کند و هم به سود و فروش بیشتر منجر شود.

ایده‌گستران بسته‌ای طراحی کرده که می‌تواند از جنبه‌های مختلف به فروشگاه‌های زنجیره‌ای کمک کند و هم باعث افزایش سود و فروش آنان شود و هم به رسیدگی بهتر امور مالی‌شان کمک قابل توجهی کند. این بسته شامل تعدادی از محصولات ایده‌گستران است که برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای بسیار کاربردی و مفید هستند. در ادامه به مزایای این بسته و اثرات حاصل از به‌کارگیری آن در فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌پردازیم:

نرم‌افزار مالی و حسابداری ایده

از آن‌جایی که تعداد اقلام در کتابفروشی‌ها و فروشگاه‌های فرهنگی زیاد است به سیستمی نیاز دارید که سرعت پردازش بالایی داشته باشد. نرم‌افزار حسابداری کتابفروشی به مدیریت کل مجموعه کمک می‌کند تا بتواند اطلاعات تمام واحدهای کاری را به‌صورت مشخص رصد کند. همچنین هر کدام از فروشگاه‌ها هم می‌توانند به اطلاعات مجموعه خود دسترسی دارد. مدیریت می‌تواند قبل از به اتمام رسیدن اقلامی که فروش بالایی دارند، برای تأمین آن‌ها برنامه‌ریزی کرده و به سود بیش‌تر مجموعه‌ فروشگاه‌های خود کمک کند. در ادامه به بعضی از ویژگی‌های این نرم‌افزار اشاره می‌کنیم:

  • به دلیل یکپارچه بودن اطلاعات این نرم‌افزار، امکان انتقال بین انبارها هم وجود دارد و مهم نیست که چه محصولی در کدام یک از فروشگاه‌ها ثبت شده باشد، همین که یک بار اطلاعات را وارد کنید، کافی است. این ویژگی نرم‌افزار باعث صرفه‌جویی در وقت کارکنان هم می‌شود و نیازی نیست هر فروشگاه مجدداً اطلاعات را ثبت کند.
  • گزارش‌هایی که این نرم‌افزار به شما می‌دهد بسیار جالب توجه است. به‌طور مثال می‌تواند میزان فروش و سود و زیان یک کتاب خاص را با جزئیات دقیق نوبت چاپ‌های آن به‌صورت تفکیک‌شده و یا کلی بررسی کنید.
  • از آن‌جا که فروشگاه‌های فرهنگی محصولات متنوعی دارند که شامل کتاب، لوازم‌التحریر و محصولات هنری نیز می‌شود می‌توان به راحتی تمام آن‌ها را در نرم‌افزار به همراه عکس و توضیحات‌شان ثبت کرد.

نرم افزار باشگاه مشتریان

هدف اصلی نرم افزار باشگاه مشتریان ایده، افزایش سطح کیفی خدماتی است که می‌خواهید به مشتریان‌تان ارائه دهید. قابلیت‌های این نرم‌افزار به شما کمک می‌کند تا مشتریان را به فروشگاه بکشانید و مشتری گذری را به مشتری دائمی تبدیل کنید. از طریق این نرم‌افزار برای مشتریان ویژه خود کارت اشتراک صادر کنید و در مناسبت‌های مختلف و یا در روزهای بی‌مناسبت به دلایل مختلف، برای مشتریان تخفیف ویژه بگذارید تا انگیزه‌ای مؤثر برای آمدن به فروشگاه پیدا کنند.

با نرم‌افزار باشگاه مشتریان برنامه‌های مختلف و متنوعی برای مشتریان در مجموعه فروشگاه‌هایتان طراحی کنید و در تمام زیرمجموعه‌ها به اجرا دربیاورید. با این کار تعداد زیادی از آدم‌هایی که به فروشگاه‌هایتان مراجعه می‌کنند در جریان این برنامه‌ها قرار خواهند گرفت و چنان‌چه طرح‌تان به اندازه کافی جذاب و هیجان‌انگیز باشد، با دیگران هم درباره آن صحبت خواهند کرد. همین تبلیغ دهان به دهان هم می‌تواند در جهت تبدیل شدن شما به یک برند حرفه‌ای در حوزه‌ی کارتان مؤثر باشد. چرا که افراد اغلب جایی را برای خرید انتخاب می‌کنند که بتواند رضایت‌شان را فراهم کند. با نرم‌افزار باشگاه مشتریان می‌توانید هم رضایت مشتری را بالا ببرید و هم تخفیف‌های پلکانی یا دسته‌ای را برایشان ایجاد کنید.

سایت تخصصی فروشگاه کتاب ایده

برای فروشگاه‌های فرهنگی زنجیره‌ای داشتن سایت یک راه‌حل کاملاً سودآور است. مدیریت مجموعه می‌تواند با راه‌اندازی یک سایت جامع تمام محصولاتی که در فروشگاه‌های زیرمجموعه‌اش وجود دارد را در سایت نیز به فروش برساند. این وب‌سایت مشترک می‌تواند تیم مستقلی داشته باشد که بر ثبت اطلاعات دقیق محصولات و تولید محتوای مناسب برای آن و همچنین انجام کارهای مربوط به بازاریابی و تبلیغات را انجام دهند. در این‌صورت همزمان با فروشی که به صورت حضوری در فروشگاه‌های زنجیره‌ای صورت می‌گیرد، به صورت آنلاین هم محصولات‌تان به فروش می‌رسد.

پیشنهاد ما به شما فروشگاه آنلاین ایده است. همانطور که می‌دانید وب‌سایت لزوماً راه‌حل فروشگاه‌هایی نیست که دچار مشکل «فروش کم» شده‌اند. امروز هر کسب‌وکاری برای معرفی بیش‌تر و بهتر خود وبسایتی راه‌اندازی می‌کند تا افراد بتوانند دست کم اطلاعات اولیه درباره‌ آن‌ها را از طریق وبسایت به دست بیاورند. از آن‌جایی که وبسایت شما گویای کسب‌وکار شماست باید از نظر ظاهر و محتوا قابل قبول و موجه باشد و مخاطب را نسبت به خرید از شما و تبدیل شدن به یکی از مشتریان‌تان ترغیب کند.

از طرفی همیشه می‌توان به پله‌های بالاتر و پیشرفت‌های بیش‌تر هم فکر کرد. پس اگر گمان می‌کنید که در حال حاضر میزان فروش‌تان راضی‌کننده است، به آینده‌ای دورتر هم فکر کنید و از توسعه‌ی کسب‌وکارتان نترسید. یک وبسایت خوب می‌تواند اثر قابل توجهی بر فروش‌تان بگذارد. فقط کافی است که بودجه‌ای برای آن اختصاص دهید و صبور باشید. پرداختن به ظاهر سایت، توجه به محتوای آن و رعایت استانداردهای سئو برای بهینه‌سازی آن در موتورهای جستجو و در نهایت تبلیغات برای آن فرایندی زمان‌بر است اما در نهایت نتیجه خوبی از آن به دست می‌آورید.

با داشتن این بسته‌ و انجام برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت و بلندمدت و هدف‌گذاری برای رشد کسب‌وکارتان می‌توانید شاهد اتفاقات خوبی در مجموعه‌تان باشید.

در صورتی که مایل به دریافت این راهکار جامع هستید، در واتساپ پیام داده و یا تماس بگیرید:

ادمین پشتیبانی

پشتیبان سایت

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر