سایت دارم اما فروش ندارم!

 آخرین بروزرسانی: 1401/02/11

فروش محصول از طریق وبسایت راه‌حل مطمئن و مناسبی برای همه کسب‌وکارهاست.

حقیقت این است که سایت فروش کتاب به تنهایی تضمین کننده فروش بالای شما نیست. هر چند می‌توان گفت که فروش از طریق وبسایت در مقایسه با فروش از طریق شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام نیز قابل قبول‌تر بوده و به دلیل معتبر بودن وبسایت خرید امنی برای کاربران فراهم می‌کند. ضمن اینکه فروش آنلاین به دلیل عدم وابستگی به زمان و مکان می‌تواند کار کاربران را هم راحت‌تر کند.

این در حالی است که بعضی از صاحبان کسب‌وکارها بعد از گرفتن وبسایت و راه‌اندازی آن درباره عدم فروش محصولاتشان ابراز نارضایتی می‌کنند. شما فکر می‌کنید دلیل این اتفاق چیست؟ چرا بعضی‌ها با وجود داشتن سایت همچنان فروشی ندارند و هیچ کاربری به وبسایت‌شان سر نمی‌زند؟

نقشه و برنامه‌‌ای ندارید

یکی از مهم‌ترین عوامل عدم فروش یک فروشگاه آنلاین کتاب این است که شما عملاً هیچ برنامه و نقشه‌ای برای بعد از راه‌اندازی سایتتان ندارید. احتمالاً تصورتان این است که به محض راه‌اندازی سایت، گوگل تمام کاربران و خریداران را به وبسایت شما دعوت می‌کند و نشانی وبسایت‌تان را در صفحه اول قرار می‌دهد. این در حالی است که پیش از شما و کسب‌وکارهایی با محصولاتی مشابه محصولات شما در فضای مجازی حضور دارند و برای معرفی خود تلاش بسیار زیادی کرده‌اند. این کسب‌وکارها در واقع رقیب شما محسوب می‌شوند و برای فروش از طریق سایت برنامه‌ریزی کرده و نقشه کشیده‌اند.

محصولاتتان عکس و توضیح ندارند

عکس محصول و معرفی دقیق آن هم در سئوی سایت موثر است و هم جلوه‌ای مناسب به سایتتان می‌دهد. استفاده از عکس‌هایی که اصولی عکاسی شده‌اند در صفحه محصول لازم و ضروری است. در کنار عکس باید توضیحات کافی برای هر محصول نیز وجود داشته باشد. این توضیحات برای سایتتان امتیاز حساب می‌شوند و اگر بدانید محتوای خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ برای محصول‌نویسی دچار مشکل نخواهید شد. در صورتی که فقط به درج مشخصات کلی محصولات اکتفا کنید، نباید انتظار داشته باشید که کاربران در جستجوی محصول موردنظرشان سر از وبسایت شما در بیاورند!

تأثیر شگفت‌انگیز تبلیغات

تبلیغ برای هر کسب‌وکاری راه و روش خاص خودش را دارد. هرگز نمی‌توان درباره تبلیغات با یک روش کلی و یا فرمول یکسان عمل کرد. اما فکر کردن به تبلیغات به عنوان یک گزینه موثر بر هر کسب‌وکاری واجب است. ممکن است شما در کنار فروشگاه حضوری، فروشگاه اینترنتی کتاب هم داشته باشید. پس می‌توانید از تبلیغات آفلاین هم استفاده کنید. مثلاً آدرس وبسایت را روی بسته‌های خرید چاپ کنید. البته یادتان باشد این روش فقط روی مشتریهای خودتان موثر خواهد بود و به آن‌ها انگیزه می‌دهد که خرید بعدی را به صورت آنلاین انجام دهند. برای اینکه بتوانید در محدوده وسیع‌تری تبلیغ کنید باید به روش‌های تبلیغ در فضای مجازی فکر کنید. تبلیغ از طریق کلیک، اینفلوئنسر مارکتینگ، اجرای کمپین‌های مناسبتی از جمله روش‌های نتیجه‌بخش در حوزه تبلیغات به شمار می‌روند.

از متخصص سئو کمک بگیرید

سئوی سایت که شامل دو بخش سئوی داخلی و سئوی خارجی است، مهم‌ترین نقش را در جذب کاربر جدید به وبسایت و افزایش فروش محصولتان دارد. اما پیاده‌سازی اصول سئو نیازمند داشتن دانش تخصصی در این زمینه است. بدون راهنمایی و مشورت با متخصص سئو نمی‌توانید وبسایتتان را بهینه‌سازی کنید. ضمن اینکه ارتقای یک وبسایت به صبر و شکیبایی شما نیاز دارد. رشد سایت شما به صورت تدریجی اتفاق می‌افتد و لازم است که مرحله به مرحله به متخصص سئو فرصت دهید تا کارش را به درستی انجام دهد. نگاه شما به فروش آنلاین باید نگاهی واقع‌بینانه باشد و بدانید همان اندازه که یک کسب‌وکار برای توسعه خود برنامه‌ و اهداف مشخصی دارد، فروش آنلاین هم زمان‌بر بوده و به استراتژی‌های دقیق و هدفمندی نیاز دارد.

ایده‌ گستران می‌تواند در کنار راه‌اندازی وبسایت شما و طراحی سایت مطابق با اصول سئوی فنی، به شما در تولید محتوا و محصول‌نویسی کمک کند و خدمات سئو را نیز در قالب پکیج‌های ویژه در اختیارتان قرار دهد. اگر به فروش از طریق وبسایت به عنوان راه‌حلی جدی برای افزایش فروشتان فکر کرده‌اید، رعایت این نکات را جدی بگیرید.

در صورتی‌که مایل به دریافت خدمات سئو هستید، در واتساپ پیام داده و یا تماس بگیرید:

ادمین پشتیبانی

پشتیبان سایت

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر